domingo, 5 de diciembre de 2010

SENDA NOVA PER LA LLOMA BERNAT


DIUMENGE 05/12/10:

1h53'31" running per muntanya, fent 705 m+ a una mitja de 118 ppm. i en una màxima de 137 ppm.
Ruta: Torrocelles-Lloma Bernat-caseta vigilànica final Lloma-senda fins al Mas de la Foixenta-Torrocelles.

Ja feia temps que portava al cap fer aquesta senda. I anit que vam tindre sopar del club de muntanya, uns que havien anat a fer-la ahir per el matí, em van explicar per on tenia que anar.

Fins la caseta de vigilància de la Lloma Bernat ja havia estat alguna vegada. Però em faltava baixar fins la Foixenta per la senda. La caseta de vigilància, està seguint en direcció contrària a la MiM, la pista de formigo de la Lloma. I uns 50 metres abans d'arribar a la caseta, a ma esquerra hi ha un motlló de pedres que marca l'inici de la senda. Una vegada a la senda, no hi ha pèrdua, ja que encara que no està marcada, està molt neta i no hi ha cap encreuament que puga donar lloc a confusió. Al principi d'estar baixant per la senda, em vaig desviar de la mateixa, cap a una roca tipo mirador, per a vore el barranc que es queda a la dreta. Quan em vaig plantar damunt de la roca, em va eixir un "ostiaaaaaaa"......¡ Quin paissatge i quina barrancada més guapos ! La vista en tot el barranc, el Penyagolosa de fons, Llucena en vistes, ..... espectacular.


La senda acaba a un mas abandonat. És una senda per a disfrutar i donar-li de calent baixant. Al mas s'agafa la pista cap a la dreta i al poc d'anar per la mateixa, arribes a un altre mas. Ací hi ha dos opcions, o continuar per la pista o recurtar-la per un tramet de senda. La senda s'agafa des de la mateixa era del mas. No està marcada, però si t'hi fixes, no hi ha problema per a encontrar-la. I tornes a eixir una altra vegada a la pista que ja et porta fins al Mas de la Foixenta. Al arribar al mas, cap a l'esquerra fins a un encreuament on hi ha una senyal que indica o bé Torrocelles o Mas de Fabra. Jo ací he tirat cap a les Torrocelles perquè ja se me feia tarda. Però també està l'opció de tirar cap al Mas de Fabra i agafar una senda (que em van dir que està un poc bruta) que baixa fins al barranc que hi ha baix de les Torrocelles.

Poc a poc, anirem investigant territori nou.


Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!


No hay comentarios: