martes, 2 de noviembre de 2010

VICENTP DUATLETA


El dissabte vaig fer el meu estreno en una competició de duatló, el VII DUATLÓ CIRCUIT RICARDO TORMO a Xeste. I tinc que dir que em va agradar l'experiència i que segur que repetiré.

La setmana no era bona per a competir, per el cansament acumulat a la feina. Però es tractava de fer algo nou, de disfrutar, de poder córrer per dins del circuit on precisament el pròxim cap de setmana es disputa una de les últimes proves del mundial de motos, de vóre el circuit per dins i de buscar noves sensacions. Tot plegat, una bona dosi de motivació.



Com que no tenia ni idea de com havia de córrer, de normes, de com es fan les transicions, ..... li vaig demanar a Victor Bernad, amic triatleta de Borriol, que em donara unes quantes indicacions. I em va escriure un bon correu en tot lo que havia de fer. Si no haguera segut per la seua ajuda, haguera anat totalment perdut i segur que m'hagueren penalitzat per fer algo com no toca. Així que, moltes gràcies, Victor.

El resultat, a pesar de fer una "caguerà" de segment de bici, ha segut molt satisfactori per a mi. El temps final, 1h05'11" quedant el 24 a la general de 338 participants. En el 1er. segment a peu vaig quedar el 12 en un temps de 9'57" i a una mitja de 3'23"/km. En el 2on segment en bici el 77 en 33'55" a 35,38 km/h i en el 3er segment a peu el 5 en 9'24" a 3'14"/km. 





El primer segment a peu el vam començar com si anàrem a fer una sèrie de 500. Això em va pillar per sorpresa, però em vaig posar a la meua marxa. Quan portàvem algo més de mig quilòemtre, més o menys, venia un tram prou llarg tot picant cara amunt. Ahí vaig comprendre, que la gent havia eixit molt forta, però que no tots eren capaços d'aguantar eixe ritme. Poc a poc vaig anar remuntant posicions fins acabar aquest primer segment en la posició 12.






El segment en bici em va pillar fòra de joc. Mare meua com roden estos tíos per pla !!! Víctor m'havia indicat que tenia que apretar al principi en la bici, per a poder agafar un grupet bo i poder anar a roda. Però, ¿que vaig poder ser capaç? Doncs no. Tots els grupets que em caçàven, em passàven i jo no podia aguantar-los més que un moment, i això que al final em va eixir una bona mitja de velocitat. Per a que vos feu una idea de com anàvem,  a la recta de tribuna, jo em posava tota la recta per dalt de 50 km/h, en una màxima a final de recta de 54,1 km/h. O siga que, a tope. Al final en la bici vaig fer el 77.




I l'última segment a peu va ser el que millor em va eixir. Victor m'havia advertit que ací podia notar les cames molt pesades al principi. Però que no fera cas d'aquestes sensacions i que tirara cap avant. La veritat és que em vaig trobar molt bé de cames i vaig fer una bona remuntada. Vaig anar tot aquest segment adelantant a corredors, que pareixia que anàven parats, i cada vegada anava més motivat. La gent aplega prou tocada a ací. Al final en aquest segment vaig fer el 4t millor temps, a una mitja/km encara més ràpida que al primer segment.

Estic molt content sobretot dels ritmes que vaig ser capaç de tocar en els segments a peu, ja que fa molt de temps que per la lessió no feia treball de qualitat així de ràpid. A més, les meues cames assimilen bé les transicions de peu a bici i viceversa. I al turmell no vaig tindre molèsties i tampoc se me va resentir després. Resultat final molt satisfactori per a mi, i crec que prou millorable. Segur que repetiré.




CLASSIFICACIÓ


Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!



4 comentarios:

miquelgimenez dijo...

molt wapo Vicent. vas a totes!

Anónimo dijo...

Redeu Vicent, el que val val i el que no a municipal,jejeje!!!

Ja vam xarrar algo, pero ara al llegir-ho torne a flipar, i aixo que va ser el primer duatlo, lo del ultim parcial a peu sense paraules.

Avui a estat rodant amb Victor a les pistes i li he comentat justament el ultim parcial i diu que no podia ser, jejeje!!

VicentP dijo...

Iepa Miquel !!!

Molt xula l'experiència. Com que he estat tocat del turmell, aquesta temporada li he pegat més a la bici, i m'he "viciat". A més, com que la bici no castiga com córrer a peu, es pot competir més. M'agradaria fer un duatló cross, però el d'aquesta setmana de Riba-Roja em concideix amb una boda. Però faré la BTT de Vilafamés el diumenge.

Salut i muntanya Miquel. Fa molt que no ens veiem. A vóre si coincidim en alguna.

VicentP dijo...

Paco, jo també vaig estar parlant un rato amb Victor el dimarts a les pistes. Em va dir que si vaig ser capaç de fer eixe últim parcial i eixa remuntada, és perquè a les meues cames els va la canya del trialtó. Només em falta nadar, jajajajaja. Ara quan fagen la piscina cuberta a Vall d'Alba, no estaria mal preparar-ne un.

Ens veiem !!!