martes, 4 de enero de 2011

DESCOBRINT TERRENY PER XODOS

DIMARTS 04/01/11:

1h24'19" running per muntanya. 585 m+ a una mitja de 129 ppm i en una màxima de 147.
Ruta: Xodos-Marinet-Pla de la Creu-pista del Mas de Vela-tram nou desconegut-Xodos-pista Mas de Gargan-Xodos.

Feia des del primer dissabte del mes de setembre que no pujava de Xodos cap amunt. Avui a migdia he pujat en l'intenció de pujar per la senda del Marinet que tots coneixem, i baixar per una altra que li pega la volta al pic, la qual tenia controlada i s'acoplava a l'hora de rodatge que volia fer. Però quan he arribat al Pla de la Creu, m'ha entrat la vena d'explorador, i me n'he anat a buscar una senda que des del pic del Marinet havia vist alguna vegada.

He tirat direcció a la Banyadera, i al cap d'un quilòmetre més o menys, he agafat una pista a l'esquerra, que té una cadena posada i que baixa al Mas de Vela. En principi volia arribar fins al mas i des d'allí buscar la senda. Però a mitja baixada, he vist que a la dreta en sortia una, i he tirat per ací. Aquesta senda no està massa transitada, però si t'hi vas fixant i parant, es pot seguir prou bé. En tres llocs, l'he perduda, i ja em veia o reculant, cosa que no m'agrada gens, o fent alguna aventureta monte a través. Però en les tres ocasions ha hagut sort i finalment he tornat al camí correcte. Ara bé, crec que la senda que he trobat, no és la que jo volia fer en un principi. Hauré de pujar un altre dia al pic del Marinet per a comprovar-ho.

Finalment he eixit a uns masos per els que ja havia passat més vegades, que estan al mig de la pista que tira cap al Mas de Gargan. I ja des d'ací a Xodos.

En el terreny que tinc tant prop de casa i perquè hauré entrenat tantes vegades del Coll de la Bassa cap a baix.....

És impresionant la quantitat de muntanya que hi ha entre la Lloma Bernat, Xodos, Llucena, Pic Penyagolosa i Villahermosa. I tot a un tir de pedra per a mi.

L'entrenament s'ha allargat quasi mitja hora més de lo que tenia previst, però ha valgut la pena. A més, les sensacions avui han segut prou bones, després dels tres dies últims de males sensacions, fent una pujada per la senda del Marinet molt bona.