jueves, 6 de enero de 2011

2 ALBARDUSCOS, DESCOBRINT SENDES PER XODOS

DIJOUS 06/01/11:

1h26'45" running per muntanya. 635 m+ a una mitja de 132 ppm i en una màxima de 145 ppm.
Ruta: Xodos-barranc-pujada al Marinet per la senda de l'esquerra-Pla de la Creu-pista Banyadera-Mas de Vela-senda nova (la que buscava) que baixa per el barranc del Mas de Vela-Xodos.

¡¡ Quin rodatge més guapo que hem fet avui !! Aquest és dels que fan afició i són per a ensenyar.

El primer tram fins al Mas de Vela, ja el coneixia. Hem pujat per una senda que va per el marge dret del barranc que es queda a l'esquerra del Marinet. I des d'uns singles que hi ha a la part més altra d'aquesta senda, hem observat la senda que baixa per el marge esquerre d'aquest mateix barranc, i que en dos ocasions havia volgut fer i no havia trobat.

Aquesta primera pujada, fins al Pla de la Creu, ens ha costat uns 40' i té un desnivell positiu de 425 m+. O siga, que és de les bones, llarga i de les de remar.

D'ací hem continuat la ruta per on vaig anar el dimarts, direcció al Mas de Vela, però avui hem aplegat fins al mas. Ací ens hem parat i de seguida hem vist el començament de la senda que estàvem buscant. ¡¡ I quina senda més guapa !! Molt evident, de bon xafar, sempre per dins de bosc i bona per a "zumbar-li" baixant (o pujant si es fa en sentit contrari). La senda ens ha dut a un mas que darrere té una era on hi ha un palet de blocs. Ací,  hem empalmat una altra senda que continua baixant cap a dins del barranc. Aquest tram ha segut també molt xulo, en senda per baix de carrasques, que ara estava tota tapada de fulles seques, però sense cap problema per a seguir-la. Una vegada al cul del barranc, hem començat a pujar cap a un mas que haviem vist abans, i sense arribar a aquest mas, la senda tira cap a la dreta, anant a parar a una pista que ens ha portat al tram per el que hem fet els 10 primers minuts del rodatge.

El terreny que hem tocat, dona joc per a fer un rodatge prou més llarg en una àrea no massa gran, i en la possibilitat d'acumular bastant de desnivell, ja que al Marinet es pot pujar per 3 sendes diferents, totes elles prou canyeres.

Bé, contiuarem investigant terreny.