sábado, 14 de agosto de 2010

CURSA DE MUNTANYA DE VISTABELLA

El passat diumenge 8 d'agost, tingué lloc la IV Cursa de Muntanya de Vistabella, en la qual vaig córrer.

Feia des de el mes de febrer, quan vaig fer la Marxa de Borriol, que no competia en una cursa "curta", ja que enguany estic centrant tant entrenos com competicions, en llargues distàncies. Però, és necessari fer alguna d'aquestes curses per a mantindre eixa xispa que després et fa falta per a aguantar de forma fàcil els ritmes mitjos a les curses de llarga distància. Així, que tocava competir i quin millor lloc que el poble que més m'agrada, despres d'Atzeneta, per supost. Quan la meua dona llegisca açò em dirà: "Ja te val. Vall d'Alba mai serà per a tú altra cosa que un poble dormitori". Jejejeje, i potser tinga (té) raó. 

Tinc un sentiment especial per els pobles que estan dalt del meu, es a dir, Xodos, Benafigos i Vistabella. Però especialment per Vistabella. Serà perquè porte des de que era un xiquet anant per ahí dalt, acompanyant en aquells temps a mon pare quan pujava a repartir, i ara o bé de feina o bé a entrenar. Són pobles menuts, de muntanya, conec a molta gent i sempre que vaig, tinc la sensació de respirar un ambient especial.

Anem a la cursa. Vaig competir en setmana d'acumulació (ja van les excuses, jejejeje) de quilòmetres. I també en una setmana molt carregada de feina. Les sensación entrenant no eren lo suficientment bones com per a competir a tope, i ni molt menys em trobava descansat, però tocava lluitar per estar al podi per darrere de Juanito i Remi, que segur que es repartirien el primer i segon lloc. Per al tercer, a priori, J.A. Ebrí i jo mateix. Molt poc de nivell enguany si ho comparem en la gent que hi havia l'any passat. Així que tocava patir.

Vaig eixir junt a Ebri, i els dos per darrere de Juanito i Remi, que només començar la cursa, van posar un ritme un punt per dalt del nostre. Ebri bufava molt més que jo, i vaig pensar que en algun moment li tocaria amollar o que encara que se n'anara, a l'última part de la cursa ho pagaria i podria agafar-lo.Vaig anar junt a ell fins al primer control, controlant prou bé les sensacions, però ací, una vegada va començar la costa amunt, ell va posar un ritme més fort que no vaig poder seguir. Va aguantar i a qui li va caure el ritme al final, va ser a mi. L'última mitja hora de cursa es va fer molt llarga, en molta calor i totalment deshidratat. Als últims quilòmetres m'agafàven tentacions de posar-me a caminar, però no podia ser, ja que el que venia darrere de mi venia a poc més d'un minut.

Al final vaig entrar en meta en quarta posició, en un temps de 2h10'15", algo més de 4 minuts per darrere del tercer i quasi 2 minuts davant del cinqué, que va ser Diego Marin, també d'Atzeneta. Les sensacions no van ser les millors que s'han de tindre per a competir este tipus de curses, però com que es tractava de treballar ritmes alts que feia temps que no tocava, doncs va ser una feina ben feta. Vaig competir a una mitja de 159 ppm i una màxima de 167 ppm, pulsacions molt altes per a mi.

El circuit de la cursa em va agradar molt. Ha millorat respecte del de l'any passat. Ara hi ha molta senda i es passa per llocs molt bonics, dels que destaque la senda que puja des del primer control fins la font de l'Algebà i la que baixa de la Banyadera per el Mas de Benages fins a empalmar en el GR-7. Segueix sobrant algún tram de lo que anomenen Pla de Vistabella i li falta per al meu gust un poc de desnivell. I tenen que millorar el marcatge, ja que hi havia que estar massa pendent d'on estàven les cintes de plàstic. Jo vaig dubtar en prou llocs i em vaig perdre en la baixada del GR al Pla de Vistabella. Per la resta, molt bona organització i molt bon ambient. 

Després de la cursa vam fer un bon esmorçaret i també ens vam quedar a dinar allí dalt. Així que va ser un dia prou complet.

La pròxima cursa serà la de Catí, també com a preparació per a Cavalls del Vent, que serà la bona.


Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!

No hay comentarios: