miércoles, 18 de mayo de 2011

3 PENYAGOLOSES I 2 MARINETS


Eixes són les vegades que vaig pujar cadascuna d'aquestes 2 muntanyes el diumenge. Segur que vóre la MiM el dissabte em va posar les piles, i la del diumenge, amb les ganes i la motivació per els núvols, no podia ser una ruta qualsevol. I més faltant sols 2 setmanes per a Zegama.

Vaig eixir amb la idea d'acumular el màxim desnivell possible, ara bé, sense ruta predeterminada. La ruta va eixir sobre la marxa. 

Les poques ganes de matinar van fer que isquera de Xodos passades les 11 del matí, hora a la que ben bé ja haguera pogut estar esmorçant. Però ja m'havia alçat prou prompte el dissabte per a vóre l'eixida de la MiM. I com que no havia quedat amb ningú, la mandra es va apoderar de mi.

De Xodos vaig pujar al Marinet, per el circuit de la MiM, fins al Pla de la Creu. I d'ací cap a la Banyadera. Des de la Banyadera, primera pujada del dia al Penyagolosa. De Xodos fins ací, en 8,98 km. s'acumulen 818 mD+. No està mal. Una vegada ací, va ser quan vaig començar a improvisar. Vaig baixar per la canal ampla i vaig tornar a pujar dalt al cim per la canal de la cadena. I quan vaig arribar dalt, vaig decidir de tornar a tirar cap avall per la canal ampla. Quan vaig aplegar baix, vaig tirar cap a l'esquerra, i passant de llarg l'inici de la canal de la cadena, vaig seguir una senda per la que encara no havia passat mai i que va pegada a la gran pared vertical del Penyagolosa. A meitat de la senda em vaig parar i em vaig seure a una pedra. Mirant cap a dalt tenia la espectacular pared vertical del Penyagolosa i mirant al front tots els barrancs que miren cap a Llucena i Villahermosa. Hi havia un silenci i es respirava una tranquilitat que no tenen preu.

Aquesta senda et deixa a la pedrera que puja cap al Portellàs. Vaig pujar per l'esquerra de la pedrera, que és per on millor es puja, i vaig fer cap al Portellàs. I ja des d'ací fins al cim del Penyagolosa per tercera vegada.

Aquesta última pujada crec que és la que més m'agrada. És la més llarga i, encara que no és tan canyera com la de la cadena, també té unes quantes trepadetes.

Una vegada al cim, vaig baixar cap al Corralet (la ruta més habitual) i per la Banyadera em vaig dirigir cap al Pla de la Creu, però em vaig desviar per la pista que baixa cap al Mas de Vela. Una vegada al mas, per la vesant de l'esquerra del barranc, vaig tirar direcció a Xodos. I just abans d'aplegar al depòsit d'aigua, em vaig desviar cap a l'esquerra per a fer la segona pujada del dia al Marinet. Una vegada dalt ja vaig tirar cap a Xodos per el circuit de la MiM.

Al final va acabar sent un entreno en el que vaig disfrutar molt. El terreny després de l'aigua caiguda el dia abans, estava boníssim per a córrer. L'oratge era perfecte, amb sol però sense calor. I el ritme que vaig agafar, "disfrutón" durant tot l'entreno.

Crec que mai m'havia trobat amb tanta gent pujant al Penyagolosa. Ben bé em vaig poder creuar amb 60 ó 70 persones.

En quant a la resta d'entrenos de la setmana:

DIJOUS 12/05/11:

1h07'49" sessió de propio amb el fisio. 87 ppm de mitja i 126 de màxima.
+
1h59'12" road bike. 56,09 km. i 717 mD+ a una mitja de 28,2 km/h. 115 ppm de mitja i 148 de màxima.
Ruta: Atzeneta-Torre Embessora-Vilar de Canes (per fora)-Albocàsser-Sant Pau-Torre Embessora-Atzeneta.


DIVENDRES 13/05/11:


1h40'03" running per muntanya. 20,08 km. i 490 mD+. 133 ppm de mitja i 154 de màxima.
Ruta: Atzeneta-pont de Castelló-pont Useres-Castell-Pallissera-Torrocelles-mas de Timó-Magranar-Atzeneta.


DIUMENGE 15/05/11:


3h20'04" running per muntanya. 24,45 km. i 1.563 mD+. 124 ppm de mitja i 141 de màxima.
Ruta: Xodos-Marinet per circuit MiM-Pla de la Creu-Banyadera-Penyagolosa-baixar per la canal ampla-pujar per la canal de la cadena-baixar per la canal ampla-senda que va just per baix de la pared fins a l'inici de la pedrera del Portellàs-Portellàs-Penyagolosa-Banyadera-mas de Vela-Marinet per l'esquerra-Xodos per circuit MiM.


Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!

2 comentarios:

Equipo Trail Running Cuenca dijo...

Gran entreno el que has realizado!!!! Nos veremos en Zegama. Un abrazo

VicentP dijo...

En Zegama nos vemos.

Enhorabuena a todo el equipo por los resultados de la carrera de vuestra ciudad.

Y enhorabuena a ti por la publicación de tu artículo en la revista Trail.

Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!