sábado, 23 de octubre de 2010

VicentP, duatleta.

DISSABTE 23/10/10:

41'50" rodatge a peu, fent unes costes de 300 metres en un 10% de pendent. 7,9 km. i 125 m+. 128 ppm de mitja i 162 de màx.
Ruta: Atzeneta-camí vell de Castelló-gravera-tornar enrere-costes de 300 m. a la pista del Pou del Guardia-Atzeneta.
I sense parar:
2h42'24" rodatge en la BTT. 40,54 km i 1.075 m+ a una mitja de 15,1 km/h. 135 ppm de mitja i 155 de màx.
Ruta: Atzeneta-camí de Culla fins al mas de Julio-Riu Monlleó-Benafigos-pista que va de Benafigos al Coll del Vidre-pista Pou de Fonoll-Nevera (control)-circuit Nevera al revés fins el Pou de la Riba-Carretera Vistabella-Atzeneta.

Com que ja fa díes que em ronda per el cap la idea d'apuntar-me a un duatló que fan el proper dissabte 24 al Circuit Ricardo Tormo de Xest, avui he provat a entrenar les 2 disciplines juntes i així vóre també com s'ha de fer la transició (Osti, pareix que ho entenga i tot en este vocabulari...). Aquest duatló és de carretera i la veritat és que té que estar molt guapo córrer per dins del circuit. Consta de 5 km. a peu (2 voltes al circuit), 20 km. en la bici de carretera i 2,5 km. a peu.

A part d'aquest duatló, també m'agradaria fer un duatló-cross, o siga, en la BTT. Demà diumenge tenia l'opció de fer-ne un d'aquestos a Novelda, i a més anar acompanyat, ja que Victor Bernad, un triatleta de Borriol que conec, va a fer-lo i em va proposar d'anar amb ell. La veritat és que haguera estat bé, però aquesta nit tinc un sopar i no puc faltar. Així que en una altra ocasió serà. Ací deixe un enllaç del calendari de duatlons que fan pròximament ací a la Comunitat Valenciana. En fan un el  6 de novembre a Riba-Roja, però eixe mateix cap de setmana és la Marxa BTT de Vilafamés, que també m'agradaría fer. Així que ja vorem.

Tornant a l'entreno d'avui, m'he trobat molt bé. He clavat totes les costes de 300 m. en 1'07"-1'08". Açò extrapolat a costes de 400 que feia la temporada passada en aquesta mateixa pista, em dona un temps que no   he fet mai. Anava ja vestit en el maillot de ciclista, i m'havia deixat ja preparat tot el material per a la bici. Així que, conforme he arribat a casa, canvi ràpid de sabatilles, casco, motxila i guants i a rodar en la BTT. 

La pujada a Benafigos per la pista del Riu Monlleó ja l'havia fet més vegades. I de Benafigos fins al Coll del Vidre, he anat per una pista per la que no havia passat mai. Sabía que es podía anar, però no coneixía d'on s'agafava aquesta pista. Així que he pujat al poble a carregar aigua a la font, i eixint de Benafigos, li he preguntat a una dona que estava prenent el solet i m'ha indicat. Després li he dit "no em coneix, ¿veritat?, jo soc el net d'Amparito (la meua avia és de Benafigos). I ella m'ha contestat "ai fill, no, si no m'ho hagueres dit, no. Eixa pista és molt dura per anar en bici". I jo "és igual, aniré en paciència. Adéu." La dona haurà pensat, vaja quin zumbat, en lo bé que aniria d'ací al Coll del Vidre per la carretera i se'n va per eixa pista.

Aquesta pista és molt guapa i sempre vas envoltat de molta vegetació. Hi han uns 2,5 km. de baixada fins al cul del barranc i després 2,9 km de pujada fins la carretera que ve del Coll del Vidre. Té 3 rampes molt, molt dures i en molta pedra, on hi ha que exprimir-se per a no posar el peu a terra. Jo avui ho he aconseguit. El desnivell d'aquesta pujada és de 255 m+, però l'últim km. és molt pla, així que en els primers 2 km. ix una pendent mitja canyera.

La part més disfrutona de la ruta, ha segut la que va del punt on està el control de dalt a la cursa de la Nevera, fins al Pou de la Riba, en sentit invers al de la cursa. Açò és pot fer quasi tot sense baixar de la bici, inclòs el tallafocs tan empinat que hi ha just abans del control. D'ací fins al Pou de la Riba he disfrutat molt, ja que és quasi tot senda. I quan he arribat ací, la idea era de continuar desfent el camí de la cursa, però eren ha les 15:15 i es feie massa tard. Així que he eixit fins la carretera de Vistabella i en menys de 15' he aplegat a casa.

Aquesta ruta és totalment recomanable per a fer. Ruta variada, que té de tot, terreny per a disfrutar i quasi tot sense baixar de la BTT. Així que si algú vol fer-la algún dia ja ho sap. A més, l'oratge que he tingut avui ha segut boníssim.

Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!

No hay comentarios: