lunes, 18 de octubre de 2010

LES MEUS CAMES I EL MEU CAP VOLEN GUERRAAAAA !!!

Després de 2 setmanes de descans actiu, el meu cos i el meu cap tenen moltes ganes de guerra. 

La primera setmana no vaig fer quasi rés. Vaig "entrenar" 3 díes en els que vaig acumular 1h09' a peu i 1h13' en bici. Aquesta setmana tenía que ser la de descans total, però com que al final no vaig poder competir a Cavalls del Vent, i no vaig exprimir al meu cos en una competició tan llarga, tampoc necessitava eixos díes de no fer rés, i per això vaig fer algo (molt poc) per a no deixar al cos totalment inactiu. 

La segona setmana 1h01' a peu i 7h39' en bici, inclosa la cursa de BTT. Algo més que la setmana anterior, però sense cap planificació i a ritmes molt tranquils, excepte la cursa d'Onda.

Encara que no he parat del tot, necessite una altra vegada el matxaque. Em fa falta posar-me ja a la feina, escollir uns objectius almenys per a la primera part de la temporada i tornar-me a sentir corredor de muntanya. Fa molt dies que no isc a entrenar per la muntanya que a mi m'agrada i ja tinc el mono. Menys mal que en la BTT em puc desfogar.

Aquesta setmana ja he fet un poc més, però encara sense planificació. He estat al metge per a vóre si d'una vegada aclarim qué li passa al turmell. El metge és Miguel Medina, al que ja havia estat més vegades i al que per sort feia molt de temps que no visitava. Es va portar genial, ja que mentre li explicava lo que em passava i abans de fer-me ell cap exploració, ja m'havia fet el volant per a fer-me una ressonància. Em va dir, que per lo que li estava explicant, no creia que tinguera l'articulació o el cartílag danyats, ja que també tindría molèsties per asfalt en pla i no les tinc. Més bé he de tindre alguna tendinitis prou forta, algún lligament lessionat o alguna contussió ósea. Però el bloqueig que vaig tindre el mosqueja un poc i hi ha que descartar coses.

La setmana que ve em tinc que fer la ressonància. I després torne a tindre visita amb el metge. A vóre si d'una vegada aclarim que tinc i ens posem en serio en la recuperació.

I açò és lo que he fet aquesta setmana:

DILLUNS 11/10/10:

59'57" de rodatge per camins de terra. 125 m+ a una mitja de 120 ppm i 142 de màx.
Ruta: Atzeneta-camí vell de Castelló-gravera-Carrascalet-pista terme Benafigos-Rambla Benafigos-Venta del Rullo-Atzeneta.

Les cames estàven un poc cansades de la cursa d'ahir, però em va millor fer algo el día després de competir que descansar, així que he fet un rodatge suau. Al turmell per aquest terreny, no tinc quasi cap molèstia. I m'he posat un moment per sendes de les que fan els ramats d'ovelles i pareix que estiga un poc millor que la setmana passada.

DIMECRES 13/10/10:

1h04'14" de rodatge a peu per asfalt. 14 km i 295 m+ a un ritme mig de 4'21"/km. 134 ppm de mitja i 155 de màx.
Ruta: Atzeneta-carretera de Benafigos-Atzeneta-volteta per el poble per a tornar a la calma.

Avui ha segut el día que he anat al metge, i com que m'ha donat carta blanca per a entrenar el temps que vullga i a l'intensistat que vullga, sempre que no tinga molèsties, he provat de fer un rodatge en desnivell per carretera. He eixit d'Atzeneta i he tirat per la carretera de Benafigos, fent la primera part del rodatge costa amunt a un ritme entre 5' i 5'20"/km. Poc a poc m'he anat estirant, i quan portava 35' he girat. I la baixada l'he feta molt viveta. M'he agafat laps a 4 quilòmetres de la carretera i m'han eixit aquestos temps: 3'14"-3'31"-3'23" i 3'14". Les sensacions han segut prou bones i al turmell no he notat quasi rés.

DIJOUS 14/10/10:

Encara que ahir no vaig tindre molèsties entrenant, avui m'he ressentit un poc del turmell. Durant el día he tingut algunes molèsties, però també pot influir que ahir no vaig estirar ni em vaig posar gel, i tenint el turmell lessionant, almenys no m'haguera tingut que saltar la sessió d'estiraments. Pareix mentira que continue fent aquestos errors. I a més porte 2 setmanes sense anar al fissio.

Així que avui, entrenament en bici.

1h43'43" rodatge en bici de carretera. 50,18 km. i 565 m+ a una mitja de 29,17 km/h. 118 ppm de mitja i 150 de màx.
Ruta: Atzeneta-Torre Embessora-Sant Pau-Rosildos-Ibarsos-Meanes-Atzeneta.

Almenys en la bici no tinc molèsties i puc rodar tant de temps com vullga i a l'intensitat que vullga.

DISSABTE 16/10/10:

3h15'04" de rodatge en la BTT. 42,89 km. i 930 m+ a una mitja de 13,5 km/h. 121 ppm de mitja i 151 de màx.
Ruta: Vall d'Alba-La Barona-Rambla-pistes terme Useres-pista de la Mina-Mas del Chato-Bovalar d'Atzeneta-antenes repetidor-Coll de la Bassa-senda-pista de la gravera-Atzeneta-circuit de la Nevera fins al mas de l'Andreva-senda-font del Forcall-senda nova fins al mas de Vidal-pista  i senda abans del mas-carretera de Xodos-El Juncar-senda dels Ullals-pista fins el Magranar-baixada fins Atzeneta per on va la cursa de la Nevera.

Mitja molt baixa de velocitat, ja que he fet molta senda i a més el ritme ha segut tranquil. De totes les sendes que he fet, la que no tornaré a fer més en la bici, és la que va del Juncar a l'Ullal. En la resta de recorregut, hi ha que baixar alguna vegada de la bici, però és tot prou ciclable.

He fet una senda que han obert aquest estiu, que és la que va de la Font del Forcall fins al mas de Vidal. És curta però molt guapa. Ara bé, hi ha un tram que tant de la bici com a peu hi ha que anar en compte amb els "garranxos" de punta que s'han quedat, que et poden foradar o el peu o la roda de la bici.

Per a quan puga eixir a peu per sendes, tinc pensada una ruta molt xula.

He acabat en les cames totes esgarranyades, com quan alguna vegada ens clavem a l'aventura per alguna senda mig perduda que està bruta i acabem en les cames com un Cristo.

Quan baixava del mas de l'Andreva cap a la font del Forcall, he baixat de la bici per a baixar un escaló de pedra, m'he girat i m'he vist aquest animalet mirant-me fixament. No m'esperava vóre açò per el terme d'Atzeneta.


DIUMENGE 17/10/10:

1h50'01" rodatge a peu per camins. 560 m+. 133 ppm de mitja i 147 de màx.
Ruta: Atzeneta-toll Sant Joana-pont d'Useres-Castell-Pallissera-mas d'Ahicart-Torrocelles-mas de Timó-Magranar-Atzeneta.

En principi no feia compte d'eixir a peu, ja que després de ressentir-me de l'entrenament del dimecres, volía esperar a dilluns o dimarts per a tornar a córrer. Però al final he canviat els plans i la veritat és que avui m'he trobat bé, i això que el rodatge ha segut tot per camins de terra i pedra i en un desnivell, que encara que és poc per als quilòmetres fets, feia dies que no acumulava. He tingut les mateixes molèsties (molt lleugeres) que vinc tenint en les últimes eixides a peu i no m'he ressentit a l'acabar. Això sí, avui no m'he saltat ni els estiraments ni el posar-me gel.

Per fi he eixit amb Diego a entrenar. Haviem quedat ja un parell de díes per a eixir, però fins avui encara no havia pogut ser. Diego està preparant el marató de Castelló. És la primera vegada que segueix un pla d'entrenament. Té bones condicions físiques i segur que li eixirà molt bé. És mereix tot lo millor.

Esperem que açò vaja tenint continuitat i que poc a poc, puga tornar a disfrutar de muntanya de la bona.

Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!

No hay comentarios: