miércoles, 10 de febrero de 2010

UN ALTRA SENDA NOVA

Avui he pujat a entrenar a Xodos. Com ja sabeu, he pujat moltes vegades a entrenar al Coll del Vidre, bé tirant cap a la part de la Lloma de Benafigos o cap a la part de La Nevera. I aquestes últimes setmanes també he pujat un parell de dies a entrenar a Benafigos.

Hem quedava Xodos i avui ha segut el día. La carretera era fins fa poc un inconvenient per a pujar durant la setmana a entrenar, però des de que l'han arreglada, em costa lo mateix que pujar al Coll del Vidre o a Benafigos. Així vaig variant el repertori de circuits, en desplaçaments en cotxe de menys de 15'. I entrene en circuits que estan per damunt dels 1.000 metres d'altitud.

La idea que portava en un principi era fer Xodos-Banyadera-Xodos. Però sobre la marxa he anat variant la ruta i he descobert terreny desconegut per a mi, que sempre és motivador.

He eixit de Xodos (1.058 m.) de cara al Marinet, per el lloc habitual. L'oratge, encara que feia solet, era prou fresc. A més feia un airet que tallava. Però una vegada en marxa, prompte sobra tota la roba. Al cap d'uns minuts d'anar pujant per la senda del Marinet, mirant cap terra igual que els matxos quan porten les orelleres posades, en una de les curves que fa la senda, de sobte m'he trobat un cavall que anava solt per la senda. No sé qui dels dos s'ha assustat més. L'he portat un parell de minuts davant de mi senda amunt, però en una de les curves he recurtat i l'hi he passat davant. A ritmet suau he continuat pujant fins arribar al Pla de la Creu.

Una vegada ací, canvie la idea que portava en principi d'anar a la Banyadera i agafe el camí que crec que puja al pic del Marinet. En les desenes de vegades que he pujat de Xodos cap amunt i mai havia pujat al Marinet. No pot ser !! Primer el camí és una pista i arriba un punt que es converteix en senda. Quan s'acaba la pista, hi ha una senda que tira cap a l'esquerra i una altra que tira cap a la dreta. Jo agafe la de l'esquerra que és la que puja al pic. Una vegada dalt (1.473 m.), em quede gratament sorprés de les vistes que hi han. Molt xules.

Tire a baixar del pic per la mateixa senda, i quan arribe a la pista, agafe la senda que abans m'he deixat a la meua dreta. Aquesta no sé on va, però decidisc de seguir-la i si veig que la cosa s'embolica, doncs marxa enrere i ja està. Al poc d'anar per ella veig que està molt neta i transitada, com si una moto o similar passara sovint per allí, i que vaig camí de Xodos. La senda és tota de molt bon xafar, per bosc i en molt de desnivell. En 10' clavats he fet aquesta baixada, que té 369 m- de descens. Arribant ja a la part de baix, hi han un parell de llocs on hi han unes fustes montades que posen els que fan descens de BTT. Ja sé quin és el vehicle que manté tant neta la senda. A Xodos hi ha un xic que es diu Héctor Gasch que competía (no sé si encara ho fa) aquesta modalitat de BTT. Segurament aquest serà un dels cirucuits on entrena.

El final de la senda està un poc més avall de la font que hi ha abans de començar la pujada per la senda del Marinet. En poc més d'una hora he fet aquesta volta circular. Bon circuit per a entrenaments curts e intensos.

Tire direcció a Xodos i em desvie per la senda que va per el barranc que hi ha a la dreta de Xodos, per on van els peregrins el divendres quan pugen cap a Sant Joan (a la baixada en lloc d'anar per ací entren per Xodos). Una vegada baix al cul del barranc, em desvie d'aquesta senda i n'agafe una que puja per la part oposta del barranc, com si anara en direcció cap al Penyagolosa. En uns 10' arribe a una pista, per la que continue un poc, però tinc que pegar ja la volta, sino se me fa ja massa tard i se me'n va el temps que tenia de rodatge. Un altre dia començaré la ruta per ací, a vóre si continue descobrint terreny nou.

Al final ha segut un rodatge de 1h33'39" i 714 m+.