miércoles, 7 de marzo de 2012

I LA QUARTA, DE MOMENT LA MÉS LLARGA

Quarta setmana d'entrenos per a la CSP al sac. I en falten 10.

Ha segut una bona setmana, en la que diversos dies he tingut bones sensacions. Pareix que el treball comença a aflorar i que el cos vaja posant-se en forma.

Ha segut una setmana on he passat de les 16 hores d'entrenos, fent algo més de la meitat de treball el cap de setmana, culminant aquesta amb un rodatge el diumenge dels que fan afició. Una ruta de "5 estrelles" (Uiii !!, que li acabe de fer publicitat a una marca de la meua competència, jejeje) amb bons amics, que va donar per a molt. Sobretot per a xarrar i xarrar de moltes coses. En el meu grupet anàvem l'ultracapità Lucas, Paco, Diego i jo. I en un altre grupet, Eva, Luis i Javi.

La ruta comença a Xodos, i per el Marinet i La Banyadera, vam pujar al Pic Penyagolosa. Una vegada ací, vam baixar per la canal ampla (direcció al Cantal de Micalet), on vam veure una vintena de cabres, per a seguidament pujar per la canal de la cadena. Ací la natura ens va regalar una d'eixes coses que no tenen preu.

La canal de la cadena, comença amb una trepada prou vertical d'uns 8 ó 10 metres. Jo anava el primer, i quan ja estava acabant la trepada, per a fer cap a un balconet (no sé si es diu així en argot escalador, jejeje), vam començar a sentir soroll de pedres caient. Quan vaig alçar el cap, vaig veure 2 cabres que em van passar a dos pams dels morros. ¡¡ Quin susto !! Però lo flipant de la jugada, va ser veure lo que van fer els animales. En tan sols 2 bots, van baixar un tallat completament vertical d'uns 10 ó 12 metres (i no exagere gens), i sense caure en cap moment. Mirant des d'on elles havien botat, pareixia impossible. Ojalà ho haguèssim pogut gravar. I ojalà nosaltres poguéssim fer coses així.

Bé, des d'ací vam continuar pujant una altra vegada fins al Pic. I vam tornar a baixar una altra vegada per la canal ampla. I ja baix, vam agafar una senda molt xula, que va just per baix dels tallats del Pic. Per aquesta senda vam fer cap a la pedrera del Portellàs. Vam enfilar aquesta pedrera cap amunt, per a trencar al final de la mateixa cap a l'esquerra, buscant en tot moment anar lo més prop possible de l'arista, i per ací vam fer cap per tercera vegada al Pic.

Al cim, els vam tirar una foto a uns senderistes, ens en van tirar ells una a nosaltres, un traguet d'aigua i un mosset de barreta, i cap avall. Lucas es va posar el primer i va imposar un ritme de baixada prou fort. ¡¡ Mira que feia temps, que per la lessió de turmell, no baixava així de ràpid !! Vaig disfurtar molt en aquest tram, i vaig tornar a sentir sensacions que feia molt que no sentia.

Una vegada baix, vam continuar a bon ritmet (la baixada ens havia encés un poc) fins a la Banyadera i direcció al Pla de la Creu, desviant-nos per una pista que hi ha a ma dreta, que baixa al Mas de Vela. Una vegada al mas, vam agafar la senda que va per l'esquerra del barranc, direcció cap a Xodos. I quan vam aplegar al depòsit d'aigua, vam agafar una senda a ma esquerra, per a pujar per segona vegada al Marinet. Aquesta senda, és prou més canyera que la del GR-33 (fem propaganda del meu equip).

Vam fer cap un altra vegada al Pla de la Creu, i d'ací vam anar a buscar la baixada per on la CSP arribarà a Xodos. Aquesta baixada no té desperdici. És una d'eixes baixades tècniques i pedregoses, on has d'anar sempre pendent d'on poses els peus.

Ja a Xodos, passades les 12 del migidia i sense temps ja d'esmorçar, ens vam canviar, vam comentar un poc la jugada del dia i cadascú (i en la panxa buida) cap a casa.

Per cert, la ruta, seguint nomenclatura ultra, queda batejada com la 3P2M, per lo de les 3 pujades al Pic més les 2 al Marinet.

La setmana la vaig acabar en:

16h35'54" hores entrenades ; 77,54 km. de running + 160,92 km. de bici ; 4.970 mD+

Algo més de lo que tenia planejat, però amb la sensació de ser feina ben feta i assimilada.

I el pròxim dissabte, toca una cursa de 70 km. i 4000 mD+, però com a entreno i a ritme "light". Serà una cursa per a anar veient com respon el cos a un volum ja important d'hores seguides, vore sensacions, provar material, ...... En fi, espere poder "disfrutar". La cursa és a Xerta (Tarragona), i és la segona etapa dels II Ultra Trail Les Font, cursa que vaig córrer l'any passat.

Espere poder contar coses bones.