viernes, 29 de junio de 2012

QUEBRANTAHUESOS 2012


Una competició més a la saca, aquesta amb la bici de carretera.

Primer que rés tinc que dir que vaig disfrutar com un xiquet. M'ho vaig passar genial !!! Tindre l'oportunitat de córrer amb tanta gent, pujar ports que es veuen a la tele en les grans voltes, córrer en alguns trams en tota la carretera per a tú, .......

Vam viatjar cap a Sabiñánigo el divendres per la vesprada, amb el meu company d'equip Vicente Calvo i uns amics seus (Paco KM, Mario Jarque i Xavi, Los Águilas de la Vall d'Uixó). Bona gent !!!

No tenia ni idea de quin crono podia fer, ja que no tenia experiència prèvia en marxes ciclistes d'eixe quilometratge. Però em feia il.lusió baixar la barrera de les 7 hores. Així que a seguir els consells de la gent que ja havien estat en la QH.

Amb tanta gent, vam eixir allà darrere a fer la ma. I els primers quilòmetres van ser de calentó, junt amb Mario i Xavi per anar adelantant el màxim possible de gent.

Al començar el primer port, Somport, Xavi es va quedar i jo me'n vaig anar junt a Mario. Però poc a poc m'anava traent de punt i vaig decidir posar la meua marxa. Vaig coronar aquest primer port amb molta comoditat. Portava 1h47' de carrera.

Després venia una llarga baixada de 50 minuts, a tota llet quasi sense pedalejar i en la que hi havia que tapar-se, ja que feia bona cosa de fresca. Quina manera de disfrutar !!

I després d'aquesta baixada la primera prova de foc. El Marie Blanque, port de 10,25 km. i 707 mD+, amb els 3 primers quilòmetres prou fàcils, però amb rampes ben dures després fins a coronar, tota l'estona per damunt del 10% de pendent mitja. Ací vaig posar un ritme bo, però no agobiant, ja que després d'aquest port, quedava el plat fort del dia. Al acabar el port, una altra vegada a tapar-se i cap avall a tota llet.

I el tercer del dia. El Portalet, 27,9 quilòmetres de port i 1.259 mD+ que em van costar de pujar 1h31'. Ací vaig adelantar a una quantitat de gent exagerada. Vaig posar un bon ritme des de baix, guardant-me unes pulsacions per a la part final del port. I quan em quedàven 7 quilòmetres per a coronar, com que les sensacions eren bones, li vaig donar una rosqueta més. Vaig acabar el port fort i amb bona sensació. Encara no tenia clar si baixaria de les 7 hores, ja que portava 5h29' i em quedàven 47 quilòmetres per davant, que tots m'havien dit que eren molt ràpids si sabia acoplar-me a un bon grup.

Així que a remar. Últim port del dia, Hoz de Jaca, amb dures rampes però molt curt. I d'ací a meta, a tirar el resto. Ara sí que tenia clar que baixava de les 7 hores i a més folgat. Veia els quilòmetres que em quedàven i amb la velocitat que portàvem, m'anava fent els meus càlculs i em veia entre 6h45 i 6h50'. Objectiu aconseguit.

Al final 6h46'02", entrant a meta amb força i amb la sensació de que en una pròxima edició, amb l'experiència d'haver-la fet, i eixint més cap avant, en el caixó corresponent a la marca que ara ja tinc, puc fer-lo prou millor. Així que tornaré, segur.

Per a tots els que fagen bici de carretera habitualment, la recomane. És una d'eixes carreres a les que hi ha que anar. És com Zegama en les curses a peu per muntanya, hi ha que anar. Gran recorregut, molt bona organització i públic animant com si fos una etapa del Tour.

Ara ja sabatilles una altra vegada, i a preparar Cavalls del Vent, el 29 de setembre.

Salut i muntanya.
ATOPEEEEEEEEEE !!!

Després una altra vegada a baixar i a buscar

4 comentarios:

depiedraenpiedra dijo...

Enhorabuena!! tb fui y me enamoré de la prueba :)

depiedraenpiedra dijo...

Enhorabuena!! tb fui y me enamoré de la prueba :)

depiedraenpiedra dijo...

Enhorabuena!! tb fui y me enamoré de la prueba :)

Emilia S dijo...

Tu blog está excelente, me encantaría enlazarte en mis sitios webs de Deportes y Fitness. Por mi parte te pediría un enlace hacia mi web dentro de un articulo de tu blog y asi beneficiar ambos con mas visitas.

me respondes a munekitacat@gmail.com
besoss
Emilia